Friday, May 13, 2011

Silwan, Jerusalem Youth Confront the Israeli Occupation Forces - 13-5-2011 المواجهات الأعنف منذ استشهاد سامر سرحان

34 Palestinians abducted, teen shot in East Jerusalem protests - International Middle East Media Center:

Source: http://www.imemc.org

"Friday May 13, 2011

In protests against Israeli settlement expansion in the Silwan and Ras al-Amud neighborhoods of East Jerusalem Friday, Israeli police assaulted demonstrators with rubber-coated steel bullets and tear gas, abducting 34 and shooting a 17-year old with live ammunition.

Israeli sources reported that three police officers were slightly injured when they were hit by stones thrown by Palestinian youth. According to the Israeli police spokesperson, the 34 abductees were ‘arrested’ for ‘disturbing the peace’.

The neighborhoods of Silwan and Ras al-Amud have become centers of non-violent protest in East Jerusalem in the last two years, after the Israeli Jerusalem municipality announced a plan to cleanse the neighborhoods of their existing Palestinian residents in order to build a biblical theme park and replace existing homes with Jewish-only housing developments.

To that end, hundreds of demolition orders have been issued by Israeli authorities to Palestinian homeowners in these neighborhoods, and dozens of homes have already been demolished by Israeli forces.

Protest encampments have been established by Palestinians whose homes have been destroyed or taken over by Israeli settlers, and hundreds of Israeli and international supporters have joined the encampments and protests to call for an end to the takeover of East Jerusalem neighborhoods in violation of international law and signed agreements.

The protests on Friday focused on the 43rd anniversary of the Nakba (Catastrophe), which will be on May 15th. This is the day that Palestinians mourn the creation of the state of Israel on Palestinian land in 1948. Israeli historians have documented the 1948 cleansing of 443 Palestinian villages in what is now Israel, creating 750,000 refugees at that time, whose numbers have grown in subsequent decades.

13-5-2011 المواجهات الأعنف منذ استشهاد سامر سرحان:

"silwannet on May 13, 2011

تدور الآن مواجهات بين العشرات من الشبان المقدسين وقوات الإحتلال في سلوان أمام خيمة الإعتصام وتعد هذه المواجهات هي الأعنف منذ استشهاد سامر سرحان واصيب خلال المواجهات حتى الآن العديد من الشبان بالرصاص المطاطي وقنابل الغاز عدا اصابة العشرات بالإختناق بالغاز جراء اطلاق الغاز بشكل كثيف جدا بشكل عشوائي.
كما أغلقت القوات جميع مداخل المؤدية للبلدة وشلت الحركة في شوارعها
سنوافيكم بالمزيد بعد قليل
تدور حاليا مواجهات تقدر بالاعنف منذ استشهاد سامر سرحان على ايدي حراس المستوطنين. وقد بلغ لسلوانك تواجد مكثف لقوات الجيش الاسرائيلية في شتى احياء سلوان بدعم من الشرطة الخيالة وقوات المستعربين. وما يجدر بالذكر عدم تواني القوات الاسرائيلية باستعمال ما يمكن من الغاز المسيل للدموع والطلقات المطاطية بشكل عشوائي في شتى الاتجاهات مما يسفر عن العديد من حالات الاختناق من النساء و الاطفال .

وردنا الآن عن اصابة احد الشبان في راس العمود بطلقة مباشره من الرصاص الحي وعلى اثرها تم تحويله الى المستشفى. اضافتا الى 3 اصابات لشبان من سلوان بالطلقات المطاطية احداها تعتبر خطيره.
خيمة الاعتصام بسلوان تلبي نداء الصلاه المليونية
سوف تقام خطبة وصلاة الجمعة اليوم في خيمة الاعتصام في حي البستان ببلدة سلوان وسيكون الخطيب مفيد عبد ربه ويتوقع ان تكون الصلاة هذا اليوم حاشدة نظراً للاجراءات الإسرائيلية المشددة التي اتخذتها السلطات الإسرائيلية في سلوان خاصة والقدس عامة ومنع المصليين من التوجه الى المسجد الاقصى من هم دون جيل 45

تدور حاليا مواجهات تقدر بالاعنف منذ استشهاد سامر سرحان على ايدي حراس المستوطنين. وقد بلغ لسلوانك تواجد مكثف لقوات الجيش الاسرائيلية في شتى احياء سلوان بدعم من الشرطة الخيالة وقوات المستعربين. وما يجدر بالذكر عدم تواني القوات الاسرائيلية باستعمال ما يمكن من الغاز المسيل للدموع والطلقات المطاطية بشكل عشوائي في شتى الاتجاهات مما يسفر عن العديد من حالات الاختناق من النساء و الاطفال .
على اثر جمعة النفير تدور موجة غضب عارمه في جميع احياء القدس تتحول الى مواجهات مع القوات الاسرائيلية حيث تستعمل قوات الجيش الاسرائيلي جميع الامكانيات المتاحة لفرض السيطرة باستعمال وحدات المستعربين و الخيالة اضافتا الى الغاز المسيل للدموع والطلقات المطاطية التي تستعمل بكثافة والتي قد اسفرت عن عشرات الاصابات في بلدة سلوان وبلدة الطور ووصلنا ان المواجهات تتوسع وصولا الى حي راس العمود والعيساوية والبلدة القديمه وقلنديا.

وبلغنا الآن عن احراق سيارة مستوطن حاول ان يدهس اطفال في بلدة الطور وعلى اثره تحتد المواجهات هناك .

سنوافيكم المزيد من التفاصيل...
يسمع الآن دوي اطلاق الرصاص الحي في بطن الهوى من قبل ميليشيا المستوطنين في البؤرة الاستيطانية 'بيت يونتان' و قوات الجيش الاسرائيلية المتواجده في النقطة العسكرية على سطح احد المباني الفلسطينية. وهذه الطلقات المكثفة ردا على القاء العديد من الزجاجات الحارقة التي القيت على ما يسمى 'بيت يونتان' والنقطة العسكرية ويشهد الحي الان حالة من الرعب لهذا الرد العشوائي العنيف. حتى الآن لم يبلغ عن اي اصابات هناك



سلوان Silwan סילוואן 13.5.2011:

"guybo111 on May 13, 2011









- Sent using Google Toolbar"

Palestine Video - A Palestine Vlog. Activist and Other Videos on Palestine

No comments: